Cinayetin Şifresi


Kitap Adı: Cinayetin Şifresi
Yazar: Nancy Pickard
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Puanım: 4/5

Arka Kapak;


"Nancy Pickard suç romanlarının kalıplaşmış sınırlarını zorluyor,"

-Los Angeles Times Book Review-


"Nancy Pickard Cinayetin Şifresi'nde psikolojik gerilimi çağımıza yönelttiği eleştirel bakışıyla sentezliyor. Tam bir başyapıt!" 

-The Publisher Weekly-


"Cinayetin Şifresi bütün gece uyanık kalmayı göze alabileceğiniz türden bir polisiye gerilim. Başladığınız gibi bitirmek isteyeceksiniz"

-Sherrie Martin-


Fırtına Kokusu ve Bakire adlı romanların ödüllü yaratıcısı Nancy Pickard Cinayetin Şifresi'nde gerçek ve kurgu arasındaki çizgiyi bulanıklaştırırken, bizleri müthiş bir kadın kahramanla, gerçek suç öykülerinin yazarı Marie Lightfoot'la tanıştırıyor. Çok satanlar listesine gireceği yayımlandığı ilk günden belli olan eserinde Pickard, Marie'nin kendi hayatını da her yönüyle altüst edecek bir cinayeti, Floridalı bir katilin davasını mercek altına alıyor.

(Tanıtım Bülteninden)



Kitap Hakkındaki Yorumum;

Cinayetin Şifresi 4.5/ 5 @ephesusyayinlari 'ndan okuduğum kitaplar son derece akıcı. İnsanı bir gram sıkmadan ilerliyor. İlk sayfalarda ne olduğunu anlamaya çalışırken hep sonucu düşündüm. Son 150 sayfayı ise heyecanla okudum ve bitti. Diğer cinayetlerinden farklı olarak katilin geçmişini öğrenmemiz ayrı bir güzellik katmış ortaya. Bir parça da dram vardı. Sadece öldürdüm gelin beni sıkıysa yakalayın değildi. 
Cinayetin dışındaki karakter Marie , o bir yazar ve bu cinayeti de yazmak istiyor. Serinin adı bile Marie Lightfoot iken yazar biraz geri planda ee sonuçta o yazar. Kanalda ölü bulunan Natalie daha 6 yaşında. Cesedinde eksik bir şey var ve katil olarak tutuklanan kişi Ray. ( ilk sayfalarda hemen ortaya çıkan birşey bu.) Ray'in dengesiz konuşmaları, hafıza problemleri derken, yıllar önce de bir çocuğun kaçırıldığı öğreniliyor. Küçük Johnnie bulunamıyor. Bir kurban deri değiştirip bir katil olabilir mi? Olayların en karmaşıklaştığı nokta da tüm sırlar açığa çıkıyor. Ben kitabı çok beğendim dediğim gibi aha öldürdü katil oldu olayı değil. Nedenlerini okurken etkilendim ve Ray ile bir empatim oldu. Sanki olayları okurken içlerinde gibiydim beni içine hapsetti resmen kitap. Hele bir bölümde ki cümleler çok kaliteliydi.
"Öldürmemem gerekiyordu."
"Yine de öldürmeliydim ama. Öldürmeliydim ki böylece ölmesin."
"Yaşam ölümdür. Ölüm, yaşamdır. Ben bunu çözdüm."

Yorumlar

Popüler Yayınlar