Dijital Kale



Kitap Adı:  Dijital Kale
Yazar: Dan Brown
Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 399
Arka Kapak;

Ulusal Güvenlik Teşkilatı dünyanın kaderini değiştirecek ve dijital ortamdaki tüm şifreli metinleri bilecek özel bir bilgisayar üretir. Ne var ki, günün birinde bu özel bilgisayar karşılaştığı esrarengiz bir şifreyi çözemez. Ve kriptoloji uzmanı, zeki ve güzel Susan Fletcher göreve çağrılır. Genç kadın korkunç bir gerçekle yüzleşir. Silahlarla ya da bombalarla değil, Amerika Birleşik Devletleri'nin en güçlü haber alma örgütü olan Ulusal Güvenlik Teşkilatı çözülemez bir şifreyle rehin alınmıştır.

Sırlar ve yalanlar fırtınasına yakalanan Fletcher inandığı teşkilatı kurtarma savaşı verir. Dörtbir yandan ihanete uğrayan güzel kadın yalnızca ülkesini değil, kendi canını ve sevdiği erkeği de kurtarmaya çalışır...

Kitap Hakkındaki Yorumum;

Dijital Kale bitti
Öncelikle çok farklı duygular içerisindeyim. 
Kitap fazlasıyla merak uyandırıcı ve oldukça akıcı. Peki neden milyon tane bölüm var ? Yahu 3 sayfa da bir bölüm bu biraz uyuz etti beni. Sanırım tek sorun bu. O kadar şahane ki hele son 100 sayfa   Acayip güzeldi. Okudukça heyecanlandım ve gerildim. Ha ne olacak ne olacak diye diye bitirdim. Yalnız beni şaşırtmadı kitap sanırım bu ara Sherlock'a takık olmamın faydası bu. Olayları çöze çöze ilerledim ve beklediğim stil gitti. Bu gerilmemi engellemedi. Ve ben olsam bi beş kişiyi vururdum gibi  Susan iyi dayandı.😂 Bir bilgisayar düşünün oldukça devasa boyutta ve dünyada ki tüm şifreleri en fazla altı dakika da kırabiliyor. O muhteşem bilgisayar TRANSLTR. Ancak günün birinde bir şifre iletiliyor ve çözülemiyor. 15 saat 16 saat geçiyor ama tık yok. Bu çözülemeyen şifre eski bir çalışan tarafından yapılmış Tankado tarafından. Eğer geçiş anahtarı girilmezse birçok bilgi sızdırılacak. Tik-tak zaman geçiyor? Susan hem çalıştığı yerdeki insanlarla sınanacak hem de sevdiği adamla. Bir yandan da ölüm tek tek insanları avlıyor. Çok iyiydi👍🏿 Ancak o dediğim bölümlerin fazlalığı biraz canımı sıktı🙄

Yorumlar

Popüler Yayınlar