Olağanüstü Bir Gece


Kitap Adı: Olağanüstü Bir Gece
Yazar: Stefan Zweig
Yayınevi:  İşbankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı: 69

Arka Kapak;

Olağanüstü Bir Gece, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimin hikâyesidir. Sıradan bir Pazar gününü at yarışlarında geçirirken, belki de ilk kez burjuva ahlakından saparak "suç" işler. Böylece yeniden "hissetmeye" başladığını, kötücül ve ateşli hazları olan gerçek bir insan olduğunu fark eder. İçindeki haz dolu esrime, aynı günün akşamında onu gece âleminin son atıklarının arasına, "hayatın en dibindeki lağımlara" sürükleyecek, varış noktası ise ruhani bir uyanış olacaktır. 

(Tanıtım Bülteninden)



Kitap Hakkındaki Yorumum;

Olağanüstü Bir Gece #kitapyorumu
Öncelikle bana en farklı gelen Zweig kitabı diyebilirim.
Bu kitapta yazar son derece dürüst bir kahraman yaratıyor. Kendine karşı açık biri. İçsel diyalogları ve tahlilleri çok sağlam buldum. Yine kısacık bir kitap ancak başkaralterin içselliğinden biraz kaybolduğumu hissettim azcıkta sıkıldım. Ana karakterimiz bir burjuva beyi😅 sevgilisi tarafından terk edilince bir anda fark ediyor ki hiçbir şey hissetmiyor. Tamamen duyarsız biri haline dönüşürken bir at yarışına gidiyor. Kızıl kadın ile bakışlarıyla konuşuyor ve orda aslında tam olarak öyle olmasını istemese de (bence) bir bilet çalıyor. Bu o kadar çok dokunuyor ki bizim burjuvaya. Hırsız, hırsız , hırsız sonra da mutluluk peşine düşüyor. Güzel kitaptı ama dediğim gibi biraz sıkıldım okurken.












Yorumlar

Popüler Yayınlar