O


Kitap Adı: O
Yazar: Stephen King
Yayınevi:  Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 1216
Arka Kapak;

Küçük bir Amerikan kasabası olan Derry'yi diğer kasabalardan farklı kılan şey, kanalizasyon mazgallarının altındaki dehlizlerde yaşayan, kendini kimi zaman kâbuslarda, kimi zaman da gerçek hayatta gösteren bir yaratığın, insanları kendi karanlık dünyasına çeken esrarengiz bir gücün varlığıdır. Bu korkunç yaratıkla uzun yıllar önce savaşıp ardından kasabayı terk eden ve kendilerine yeni bir hayat kurmuş olan yedi çocuk, artık birer yetişkin olmuş ve yaşadıkları dehşet dolu günleri unutmuşlardır. Ancak, anılarının derinliklerine gömülen yaratık yıllar sonra yeniden harekete geçince, onunla bir kez daha hesaplaşmak zorunda kalırlar. Geçmişte kalan kâbuslar, şimdiki zamanda korkunç bir gerçeğe dönüşmüştür artık. Stephen King'in yazımını dört yılda tamamladığı ölümsüz başyapıtının sansürsüz ve eksiksiz metnini okurken tam da Daily Express'in tarif ettiği gibi, kendinizi O'nun karanlık dünyasında hissed
Kitap Hakkındaki Yorumum;

Gelelim devasa kitap O'ya. Dehşetti. Çok aşırı beğendim ancak (😂) sıkıldığım bir kaç yer var. Ve o kadar uzatmış ki yazar o bölümlerde sıkıldım hatta uyuyakaldım. Kitap çok kalın olduğu için insanın gözü korkuyor gibi oluyor ama bunun için ben birşeyler yapıyorum. Kitapları genellikle bölümlere göre bölüyorum misal ilk gün birinci bölüm biticek gibi bu şekşlde okudum bitti. Peki soruyorum O çok güzel evet ancak neden germedi beni ya gersin isterdim korkayım isterdim. Ama olmadı😒 normal bir kitap gibi okudum ve bitti. Kurgusu sağlamdı ancak hala Sadist en sevdiğim kitabı yazarın. Karakter tanımlaması çok uzundu bitmeyecek sandım. İlk kısımlar da karakter analizleri var. Karakterlerin yaşadıkları uzun uzun anlatılmış. Eddie, Richie, Bev, Bill, Mike, Stanve Ben şanslı ( kaybedenler kulubü) yedili olarak kendilerini tanımlasalarda çekmedikleri kalmadı. Ve kötü çocuk Henry. Şanslı yedili hem O ile hemde kötü çocuk Henry ile baş etmeye çalışıyor. Ancak Bill grubun hem lideri hemde her şey kardeşinin ölümü ile başladığı için bana göre en parlak karakteri. Tüm karakterleri anlatmama inkan yok ancak Eddie'yi ayrı sevdim bence en iyisi o.😍 Hele filminde böyle nasıl anlatsam biraz isterik biri😂 Stan ise çok ayrı bir kişilik bence en iyisini yaptı😒 geçmişteki olaylar yeniden patlak verince bir telefon ile kasabalarına dönen ve artık yetişkin olan yedili yeniden bir mücadelenin içinde buluyor kendilerini. Filme gelince ben filmi cidden sevdim bir iki yeri de tırsmama sebep oldu. Ama kesinlikle kitabı çok daha iyi.

Yorumlar

Popüler Yayınlar