Amok Koşucusu


Kitap AdıAmok Koşucusu
Yazar: Stefan Zweig
Yayınevi:  Türkiye İş Bankası
Sayfa Sayısı: 64
Puan: 5/5

Arka Kapak;

Amok Koşucusu doktor olarak yardıma ihtiyaç duyan bir insana el uzatmanın vicdani yükümlülüğüyle kendi karmaşık duyguları arasında sıkışıp kalan bir adamın hikâyesidir. Hollanda Doğu Hint Adaları'nda görev yapan bir doktor, dara düşüp kendisine başvuran çok zengin bir kadının "yardım" talebini geri çevirir. Zira kadının mağrur ve hesapçı tavrı karşısında büyük bir öfkeye kapılmış, gururuna yenik düşmüştür. Ancak söz konusu olan insan hayatıdır. Kısa süre içinde pişmanlığın pençesine düşer. Kadına yardım etmeyi saplantı haline getiren doktor, Malezya halkında rastlanan bir nevi öldürücü delilik olan hummanın, amokun etkisi altına girer.
(Tanıtım Bülteninden)



Kitap Hakkındaki Yorumum


   Yine mükemmel bir Zweig klasiği. 60 sayfa uzunluğunda bir şaheser. Sayfaları birbiri ardına çevirdim durdum son derece akıcı. Oceania gemisinde yolculuk eden bir doktorun yaşadıklarını daha önce tanımadığı bir yabancıya anlatmasıyla başlıyor hikaye. Küçük bir kasabada doktorluk yapan adama, bir gün bir kadın geliyor. Bu kadın zengin, asil ve tanınan biridir. Kadın kocasından olmayan çocuğu aldırmak ister. Doktor bunun yasak olduğunu söyleyip isteğini reddeder. Kadının verdiği sert tepkilerden doktor çok etkileniyor. Ve kadına yardım etmediği için çok pişman oluyor ve kadını aramaya başlıyor. Ve bu kadına farklı duygular beslemeye başlıyor çünkü kimselere benzemiyor, kendine has güçlü bir kadın. Doktor kadına yardım edeceğini söylese de kadın artık ona inanmayacaktır. Son kısmı çok güzeldi. Saplantılı olarak bir sevgi besliyor evet. Gelelim Amok Koşucusuna? Nedir bu Amok?
Amok bir hastalık Malezya halkında görülen öldürücü bir delilik olan humma. Amok'un etkisi altına giren kişiler  delice koşuyorlar, eline hançer veya palasını alıp önüne çıkan herkesi öldürüyor koşucu , ya yorulup bitkin düşecek ya da kendini öldürecek ancak bu şekilde son buluyor bu hastalık. Bir tür cinnet hali ve bayağı kanlı bir eylem.😶 
Kesinlikle tavsiye ediyorum 👍🏻

Yorumlar

Popüler Yayınlar