Yabancı



Kitap AdıYabancı
Yazar:  Albert Camus
Yayınevi:  Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 119
Puan:4/5

Arka Kapak;

    "Albert Camus"nün ( 1913-1960) en tanınmış, en çok yabancı dile çevrilmiş, en çok incelenmiş ve hala en çok satan kitaplar arasında yer alan "Yabancı", aynı zamanda yazarın en gizemli yapıtı. Ölümün egemen olduğu bir "varlık"ın en anlamsız olgularını saçma bir düzensizlik içinde yaşayan bu romanın başkişisi "Meursault", bir simge kahraman değildir, "adı" olmayan bir "Yabancı"dır; bu eksik kimlik, gerçeklikten algıladığı şeyi yapılandıramayan, yeniden örgütleyemeyen, ama gerçekliğin yankılarını yakalamaya çalışan bir boş bilincin imgesidir. Onun kayıtsızlığı ve edilgenliği, işte bu boş bilincin ürünüdür.     Yabancı, büyüleyici gücünü, içinde barındırdığı trajedi duygusuna borçlu: Bir türlü ele geçirilemeyen anlamın sürekli aranması, bilinç ile toplumsal dünya arasındaki çatışma... Camus'yle buluşanların hiçbiri, onunla karşılaşınca hayal kırıklığına uğramamıştır. "Mutluluk, bir yerde ve her yerde hiçbir şey beklemeden dünyayı, insanları sevmektir," der Camus. Giderek daha çok sevilen bir yazar olması, onun bu sevgisinin yansımasından başka bir şey değildir.


Kitap Hakkındaki Yorumum;


  Kitabı sevdim. Aslında bazı cümlelere ciddi anlamda uyuz olmadım değil. Kalktım yüzdüm şunu yaptım, resmen duygusuzluk akıyor. Ancak son 20 sayfası yok mu, çok güzel. Kitabı çok güzelleştirdiği. Ana karakterden nefret ediyorum bir de, hatta tüm karakterlerden. 
   Mersault (ana karakterimiz) babası ölmüş, annesi de huzur evinde yaşamaktadır. Annesi ile arasındaki diyalog son derece zayıftır. Annesi öldüğünde işinden izin alıp cenazeye gidiyor ancak hiçbir hissi yok ,üzülmüyor bile. Ertesi gün tam olarak hoşlanmadığı ancak beraber vakit geçirdiği sevgilisi ile gezip tozuyor. Mersault ile aynı bina da yaşayan Raymond adında itici biri var. Raymond'un bir olayı sonucu Araplar ile karşı karşıya kalıyorlar. En sonunda Mersault'un yaptığı bir hamle tüm hayatını etkiliyor. Artık ölümünü bekleyen Mersault yaptığı her şeyden sorguya çekiliyor. Annesinin ölümüne üzülmemesini, ertesi gün sevgilisi ile sinemaya gitmesinden tutun. Son 20 sayfa çok güzeldi. Aslında kitap güzel dediğim gibi gittim, yüzdüm ,şunu yaptım kısımlarını sevmedim

Yorumlar

Popüler Yayınlar