Simyacı


Kitap AdıSimyacı 
Yazar: Paulo Coelho
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 166
Puan:5/5



Arka Kapak;

  Simyacı, dünyaca ünlü Brezilyalı yazar Paulo Coelho'nun üçüncü romanı. 1996 yılından bu yana Türkiye'de de çok okundu, çok sevildi, çok övüldü bu kitap. Bir büyük Doğu klasiği olan Mevlâna'nın ünlü Mesnevî'sinde yer alan bir küçük öyküden yola çıkarak yazılan bu roman, yüreğinde çocukluğunun çırpınışlarını taşıyan okurlar için bir "klasik" yapıt haline geldi.

Simyacı, İspanya'dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago'nun masalsı yaşamının öyküsü. Ama aynı zamanda bir "nasihatnâme"; "Yazgına nasıl egemen olacaksın? Mutluluğunu nasıl kuracaksın?" gibi sorulara yanıt arayan bir yaşam ve ahlak kılavuzu. Mistik bir peri masalına benzeyen bu romanın, dünyanın dört bir yanında bunca sevilmesinin gizi, kuşkusuz bu kılavuzluk niteliğinden kaynaklanıyor. 

Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp, güneşin doğuşunu izlemeye benziyor.



Kitap Hakkındaki Yorumum;


"Her şey bir tek ve aynı şeydir."
"Öyle zamanlar vardır ki insan hayat ırmağının akış yönünü değiştiremez."
Mükemmel.🤗 
Kitap olarak mutlaka kütüphanemde olmalı.
İlk Paulo Coelho kitabımda son olmayacağı da kesin.
Altını çizmek istediğim o kadar çok cümle var ki...
Yazar mükemmel bir kitap yazmış, asla pes etmeyen bir karakter sunmuş bizlere. Ben okurken yok bir şey çıkmayacak diye umutsuzluğa kapıldım. Ancak o sonu çok güzel bir şekilde bağlanmıştı. Çok başarılı bir eser. Tavsiye ediyorum. 
Eser bana çok şey kattı diye düşünüyorum. Çünkü inanıyorum ki herkesin kişisel bir menkıbesi var. Buna ulaşmak içinde mücadele etmeliyiz.
Ana kahramanımız Santiago, koyun çobanıdır. Bir gün bir rüya görüyor. Rüyasında Mısır Piramitlerinde bir hazine bulduğunu görüyor.  Rüyasını yorumlatıyor Ve falcı ona Mısır'a giderse gerçekten bir hazine bulacağını Ve ödül olarak da hazinenin onda birini istiyor. Santiago buna pek inanmayıp hayatına devam ediyor. Daha sonra kendisinin kral olduğunu söyleyen bir bilge ile tanışıyor ,o da rüyayı aynı şekilde yorumluyor. Bunun üzerine Santiago koyunlarını satıp yola koyuluyor. Ancak bu sanıldığı kadar kolay bir yolculuk olmayacaktır. Dilini bilmediği insanlarla, aşılmaz çöllerle ve aşk ile karşılaşacak olan Santiago, bir çok kez kişisel menkıbesini de düşünecektir. Kader ve inanç ile yoğrulacaktır. Okurken beni en çok merak ettiren şey cidden hazineye ulaşacak mı? Sorusu oldu. Ee cevabı da siz okuyup öğrenmelisiniz. Beni hem şaşırtan hem de aydınlatan bir kitap oldu.
" Çünkü hayat senin Kişisel Menkıbe'ni yaşamanı istiyor."

Yorumlar

Popüler Yayınlar