Semerkant Tılsımı


Kitap Adı: Semerkant Tılsımı
Yazar: Jonathan Stroud
Yayınevi: Arkadaş Kitabevi
Sayfa Sayısı: 472
Puan;4/5

Arka Kapak;


Büyücülerin yönetimindeki günümüz Londra'sı. 

Çalışan bir tılsım. 

Bir entrika, cinayet ve intikam öyküsü. 

Bartimaeus üçlemesinin ilk kitabı. 

Onlar öyle sansınlar... aslında bütün işleri biz demonlar yaparız. 

Ben yapmadım... Yani, şey, peki. Yaptım ama benim suçum değildi. Zorla yaptırıldı. Kim mi yaptırdı? Ah, işte bunu sormayın bana. 

Ve benim, gösterinin yıldızı Bartimaeus'un öyküsü. 

Olağanüstü başarılarım ve serüvenlerim öylesine muhteşem ve sayısız ki tek bir kitaba sığması düşünülemez.



Kitap Hakkındaki Yorumum;

    Öncelikle kitap benim için iki kısma ayrılıyor yarısına kadar sıkıcı olan kısım ve yarısından sonra aksiyonun hiç eksik olmadığı kısım. Jonathan Stroud'un bir diğer serisi olan Lockwood ve Ortakları'nın iki kitabını da okumuştum. Şimdi kıyaslarsam Lockwood ve Ortakları çok çok daha güzel. 
Bir kere yüce cin denilen Bartimaeus çok ezik bir tip ben daha güçlü , iradeli bir şey bekledim. Tamam ortada büyü var da ne bileyim, sıkıntım kesinlikle oydu. Nathaniel'i öldürmek istiyorum bir de😏😏 çok çocuksu ve dokunduğunu mahvediyor.
Günümüz Londra'sın da Nathaniel'in bir demon( kitapta aynen böyle geçiyor) çağırmasıyla başlıyor. Bartimaeus sıradan bir cin değil o yüceler yücesi, Prag duvarını onaran, Hz. Süleymanla konuşan, Yılan, uruk, karnak daha bir dolu unvanı var. Nathaniel kendisini aşağılayan adama ders vermek için Bartimaeus tan Lovelace'e ait Semerkant Tılsım'ı nı çalıp kendisine getirmesini istiyor. Evet çalıyor getiriyor zaten olay burda değil. Sonrasında. Bu Tılsım'ın çalınması pek hayra alamet değil ve ölümler kapıda. Birde Nathaniel gibi zeki çocuklar büyücü olarak yetiştirilmek üzere büyücü ailelerini veriliyor. Ustaları onları yetiştirip dersler veriyor. Şeytan nasıl çağırılır gibi. Tek bir kural var. Büyücüler gerçek isimlerini unutmak zorunda. Sonra dan isim kazanıp o isimle devam etseler de gerçek isimleri hep saklanmalı. Bu ismi Bartimaeus gibiler öğrenmemeli çünkü onlar için fırsat. 
Devamı için tek dileğim Bartimaeus üzerinden gitsin konu. Çünkü ben onu merak ediyorum. Nathaniel de yok olsun falan 🤗😏neyse Tılsım'ı Nathaniel'in ustasında bulan Lovelace'ın dediği tek şey ise hepsini öldürün. İyi de bu Tılsım neden bu kadar önemli? Buyrun kitaba o halde 🤓

Yorumlar

Popüler Yayınlar