Yüzük Kardeşliği




Kitap Adı: Yüzük Kardeşliği
Yazar: Tolkien
Yayınevi: Metis Yayınları
Sayfa Sayısı: 496
Puanım: 5/5

Arka Kapak;


'Yüzüklerin Efendisi' son yüzyılın en çok okunan yüz kitabı arasında en başta geliyor; bilimkurgu, fantezi, polisiye, best-seller ya da ana akım demeden, tüm edebiyat türleri arasında tartışmasız bir önderliğe sahip. Bir açıdan bakarsanız bir fantezi romanı, başka bir açıdan baktığınızda, insanlık durumu, sorumluluk, iktidar ve savaş üzerine bir roman. Bir yolculuk, bir büyüme öyküsü; fedakârlık ve dostluk üzerine, hırs ve ihanet üzerine bir roman.




 Kitap Hakkında Yorumum;




  "O Taşıyıcı; Yük'ün kaderi onun omuzlarında. Öyle veya böyle, onu yönlendirmek bizi düşmez bence. Denesek bile başarılı olabileceğimizi de zannetmem. Bu işte bizden çok daha güçlü başka kudretler rol oynuyor."
  Keşke, keşke kitabı tamamını izleyebilme şansım olsa. Filmleri güzel ancak kitap muazzam. Ve filmlere aktarılmayan tonlarca şey var. Benim için Tom Bombadil   Çok önemli bir karakter ancak kitapta esas olarak üstünde durulmuş. Ha birde Frodo'nun 17 yıl kadar yüzüğü saklaması ve macerasına 17 yıl sonra çıkması. Ee tabi ki film de bunu yüzük Frodo'ya kaldı haydi yola çıkalım gibi gösterseler de aslı öyle değil. Merry ve Pippin karakterini kitapta daha bir benimsedim. Bilbo'ya ise aşırı uyuz oldum. Kitapta yer alan şarkıları okumak ise bana bir garip hissettirdi, bilmiyorum. 🤔(spoi yok biraz Hobbit kitabı kısmından bahsettim) İnsanlar, elfler, cüceler... Her bir ırkın güçlü yüzükleri var ancak Karanlıklar efendisi Sauron hepsine hükmedecek bir yüzük yapıyor kendisine. 9 yüzüğe sahip insanları kendisine katıyor. Cücelerin yüzüklerine de el atıyor. İnsanlar ile orclar arasındaki savaşta İsildur , Sauronu mağlup edince yüzük ,İsildur'a geçiyor. O ölüyor şuna birşey oluyor derken Gollum tarafından bulunan yüzük yıllar sonra kimsenin tahmin bile edemeyeceği birinin eline geçiyor. Bilbo Baggins'in o bir hobbit. Yüzüğün gerçek efendisi güçlenmeye başlayınca ve her yerde yüzüğü armaya başlayınca yüzük yok edilme yolculuğuna çıkmak zorunda kalıyor. Bilbo'nun evladı gibi sevdiği Frodo tarafından. Ancak Elrond'un divanında bir toplantı yapılıyor ve bir grup kuruluyor. Mordor'a doğru karanlık bir yolculuğun ilk adımları bu kitapta anlatılıyor. Yüzük sıradan değil insanları çekiyor ve kullanıyor. Kitapta karakterlerin yanı sıra mekanların tasvirleri de çok güzel. Öncelikli olarak tabi ki kitabı öneriyorum sonra filmi izlemenizi öneriyorum. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar