İvan İlyiç'in Ölümü

Kitap Adıİvan İlyiç'in Ölümü
Yazar: Tolstoy
Yayınevi:  İş Bankası
Sayfa Sayısı: 84
Puan: 4/5

Arka Kapak;

"Yalan, ölümün arifesinde çevresini kaplayan bu yalan; korkunç, muhteşem ölüm olayını ziyaretleriyle örtmeye çalışarak, yenmeye hazırlanan mersin balıkları düzeyine indirdikleri bu yalan, İvan İlyiç için son derece acı vericiydi. İşin tuhafı, çevresindekiler ona bu hokkabazlıkları yaparken kaç kez' Bırakın şu yalanları! Ölmekte olduğumu siz de biliyorsunuz, ben de biliyorum. Yalan söylemekten vazgeçin bari!' diye bağıracak gibi oluyordu. Ne var ki hiçbir zaman kendinde bunu yapacak gücü bulamıyordu."
Kitap İvan İlyiç ölmüş diye başlıyor daha sonrasında İvan'ın geçmişine gidiyor karısı ile evlenmesi , iş hayatına değiniyor. Sorgu yargıcı sonrasında hakim olarak yaptığı görevinde çok iyi bir maaş almasa da mutludur evini çok zenginmiş gibi döşemiştir eşi ve çocukları ile mutlu görünmektedir ancak midesinden başlayan ağrı sonucunda mda hayatı git gide zorlaşmaktadır. Karısı ile kavgaları İvan'ı her şeyden uzaklaştırıyor. Ve hastalığının giderek şiddetlendiği zamanlarda kendini sorgulamaya başlıyor. Ve son anlarında kendini ölüme bırakıyor. En sinir olduğum kişi ise karısı. Cidden aşırı itici bir karakter. Kitapta sevdiğim şey ise ölümün başlarının başına geleceğinin düşünülmesi sanki biz ölmeyeceğiz. En kötü dertler başkalarının başına gelecek. Evet İvan'ın arkadaşları böyle düşünüyor çok manalı çünkü bizde böyle düşünmüyor muyuz?



Kitap Hakkındaki Yorumum;


Öncelikle ben kitabı sevdim ve sevmedim. Sevmediğim kısımlar... İlk sayfadan İvan İlyiç ölmüş cümlesini okuduğum an soğudum kitaptan. Neden ölmüş, başına neler gelmiş bu konularda zerre meraklanmadım. Ancak şunu da söylemem gerekiyor. Kitabın anlatımı iyi ve akıcı. Akıcı olmasa katiyen okuyamazdım. 
Ancak bazı cümleler vardı ki çok  manalıydı. 
''İvan İlyiç'in hayatı çok sıradan ve basitti bu nedenle de çok korkunçtu.''

Yorumlar

Popüler Yayınlar