Sibop


Kitap Adı: Sibop
Yazar:  Başar Başarır
Yayınevi:  Yayınları
Sayfa Sayısı: 328
Puanım: 3.5/5


Arka Kapak;


   Aslı, galiba ben kendimi evliliğe hazır hissetmiyodum. Geçen hafta evlendik mi gerçekten biz? Nikâh memuru inandı mı gerçekten, sözüme güvendi mi? Kara kaplı deftere atılmış öcü imzadan söz etmiyorum ben Aslı. Kimse ciddiye almaz ki beni... Seninle yaşlanmak istiyorum ama yaslanmak istemiyorum. Hem ne suçum var ki benim? Öyle köşemde saksı gibi duruyodum ben. Günün birini bekliyordum. Sen istedin. Geldin sen bulaştın bana.

  Sibop, kendi deyimiyle “acemi kolpacı” Orhan’ın romanı. Doğma büyüme Cihangirli Orhan, hukuk tahsili yapmış. Girdiği işlerde pek tutunamamış, ailesinin gözünden bile düşmüş. Kimse tarafından yüzüne bakılmayan biri. Öyle ki, adı “sibop”a çıkmış. Ama bir gün Orhan’ın yüzüne bakan bir kız çıkıyor ve roman başlıyor. Başar Başarır’ın bu sürükleyici, inandırıcı, azmettirici romanının öne çıkan yanı dili olabilir; bir solukta, Türkçenin tadına vara vara okuyacağınız Orhan’ın hikâyesini çok seveceksiniz.
(Tanıtım Bülteninden)


Kitap Hakkında Yorumum;



   Araya sürekli bir şeyler girdi durdu. Kitabı da rahat bir şekilde okuyamadım derken sonunda bitirdim. 
   Aslı karakterine uyuz olan bir ben miyim ?acaba, cidden uyuz oldum. O cümle kuramayışları beni sinir etti 😂
   Orhan karakterinin bazı hallerini kendime benzetemedim değil. Böyle birşey yapmak istememesi falan. Orhan'ın ablasını ise anında sevilecek biri.. hakikatli, adam gibi ya. En sevdiğim karakter Orhan'ın ablası Nebahat oldu. Bana öyle bir arkadaş lazım acil 😂😂 Kitabın dilini sevdim, böyle ' değil' yerine 'diil' kullanılması, sanki okumuyorsun da sohbet ediyorsun havasında ama sevmediğim yönü olmadı değil, beni hemen içine çekmedi , nasıl desem kendimi hikayenin içinde hissedemedim hemen. Bir de geçmiş gelecek şeysini de hemen anlayamadım 'dedim noluyoruz?' Son olarak okumayı uzun bir zamana yaymam da beni olumsuz etkiledi. Tabi ki tamamen benim suçum. Hani böyle eğlenceli, argolu, manyak karakterlerle dolu bir kitap arıyorsanız bence bir göz atmalısınız.
Orhan (sibop Orhan) kimsenin yüzüne bakmadığı, işsiz güçsüz bir tip, ablası ise herşeyi bilen, netsiz hayattan kopan biri. İnternet aracılığıyla Aslı ile tanışan Orhan çok zaman geçmeden kendisini Aslı ile evli buluyor 😂😂 Ve olaylar silsilesi başlıyor. Yazarın ilk romanıymış, daha nicelerini görürüz umarım 🤞🏻 

Yorumlar

Popüler Yayınlar